Для правильної звуковимови, доцільно проводити артикуляційну гімнастику. Навіть, якщо ваша дитина ще не розмовляє, артикуляційна гімнастика допоможе укріпити м'язи органів мовлення та підготовить базу для «чистої» звуковимови.
Гімнастика для органів мовлення є підготовчим етапом при постановці звуків. Вправи підбираються відповідно до дефекту мовлення дитини.
Найрухливішим органом є язик. Від його роботи залежить якість звуків, які вимовляються. Також в утворенні звуків велику роль відіграє верхня і нижня губа. Витягли губи - утворилася трубочка для звуку «у», округлилися - бублик для звуку «о», розтягнулися у посмішці - для звуку «і». Змінюючи положення (відкривання - закривання) нижньої щелепи ми збільшуємо обсяг порожнини рота, що особливо важливо при вимові голосних звуків.
У зв'язному мовленні звуки вимовляються не ізольовано, а один за одним і органи артикуляції повинні швидко змінювати своє положення.
Цілеспрямовані вправи допомагають підготувати артикуляційний апарат дитини до правильної вимови потрібних звуків.
При утворенні кожного звуку органи артикуляції займають певне положення, тому при постановці звуків логопед відбирає необхідні вправи у певній послідовності.
Проводити артикуляційну гімнастику доцільно щодня, щоб у дітей вироблялися певні рухові навички. Виконують артикуляційну гімнастику від 3 до 7 хвилин, повторюючи кожну вправу кілька разів.
Значення розвиваючих ігор
Ігри на розвиток моторики рук, уваги, пам'яті, мислення відіграють велику роль у розвитку мовлення дітей дошкільного віку. Можна покращувати мовлення малюків, граючи з ними вдома з пальчиками, дрібними предметами, (звичайно, під вашим наглядом), перебираючи крупи, залучаючи її до справ на кухні. Діти дуже люблять цим займатися, а ви тим самим розвиваєте їх мовлення. Змушувати дитину щось робити не слід, тому що від цього не буде ніякої користі від таких вправ.
Бажано, обiгрiвати всі рухи, а саме: розповідати казки, читати вірші, викликати бажання грати язичком, тощо. Тільки тоді це буде результативно!
|