28 березня 2023 року на базі «ОЗО-Колінковецький ліцей Топорівської сільської ради» проведено засідання методичної комісії вчителів початкових класів з проблеми «Формування ключових та предметних компетентностей в «Новій українській школі»».
У роботі засідання взяли участь Надія Дмитрівна Кирнац, начальник Гуманітарного відділу – відділу освіти, культури, молоді та спорту Топорівської сільської ради, Ольга Григорівна Ілащук, керівник Консультативного центру педагогічних працівників, вчителі початкових класів закладів загальної середньої освіти, вихователі ЗДО Топорівської ТГ.
Класово 1-А класу, Петрова Людмила Василівна провела урок з навчання грамоти «Мала буква «ї». Читання слів, речень і тексту з вивченими літерами. Характеристика головних героїв тексту». Протягом уроку учні брали активну участь у різноманітних видах роботи. Познайомившись з літерою «ї», вони графічно зобразили її за допомогою цеглинок «Lego». Під час уроку працювали над звуковим аналізом слів та вправлялися в їх вимові. Робота в групах була представлена грою «Довідкове бюро». Під час цієї роботи, першокласників складали пазл і дізнаватися цікаву інформацію про Їжака. Працюючи над текстом «Їжачок на дачі» удосконалили навичку читання, навчилися у тексті визначати послідовність подій, охарактеризовувати головних героїв, дбайливо та турботливо ставитися до тварин. Урок пройшов цікаво та захопливо.
Вчителька початкових класів Урсатій Катерина Сергіївна провела виховне інтегроване заняття на тему «Навчання –головний обов’язок школяра для успішного старту в житті». У процесі заняття учні шукали відповідь на запитання , що таке навчання - чи це обов’язок який, хочеш не хочеш, а треба виконувати, чи це потреба, без якої складно буде в майбутньому житті, чи, можливо, - це просто даремна трата часу на непотрібні в подальшому речі. А для того щоб відповісти на це запитання, учні здійснювали подорож країною навчання , летіли до «гори знань». Та спершу повинні були відремонтувати літак для подорожі, уламки якого шукали на різних станціях цієї країни, виконуючи завдання на кожній із зупинок. На виховному занятті були використані такі методи та форми роботи: «Займи позицію», «Фішбоун», «Проблемна ситуація», «Асоціативний кущ», робота з цеглинками лего , робота в групах, кубик Блума. На цьому виховному занятті учні зрозуміли , що навчання - це не лише особиста справа, а й обов'язок перед батьками, усім народом, перед Україною. Бо нашій Україні потрібні розумні й хазяйновиті господарі, високоосвічені й віддані рідній державі спеціалісти. Адже нам потрібно буде відбудовати нашу країну.
Вчитель початкових класів Снігуряк Марія Іванівна провела урок дослідження з української мови по темі «Числівник у нашому житті». Протягом уроку учні виконували різноманітні вправи і завдання, які сприяли систематизації та узагальненню знань про числівник як частини мови, вправляли учнів в доцільному та правильному вживанні числівників у мовленні; розвивали вміння аналізувати, зіставляти, узагальнювати, робити висновки. Третьокласники із захопленням працювали в парах, в групах виконували, вправу «Кубування», «Щоденні 5. Читання для себе. Письмо для себе», Крісло автора «Веди клас», «Математична вежа», «Криголам». Даний урок виховував пізнавальний інтерес дітей, любов до скарбниці рідної мови, бажання вивчати її та спілкуватися нею.
Бейлишина Валентина Василівна, вчитель початкових класів запросила своїх четвертокласників на гостини до Дієслова. Вразив високий рівень підготовки дітей, де мали змогу показати свої знання з вивченої теми. Серед прийомів використовувалось узагальнення, порівняння, аналіз та синтез. Всі учні були активними на уроці, висловлювали чітко свої думки щодо почутого. Цьому сприяла доброзичлива атмосфера та стиль роботи вчителя. На даному уроці української мови простежувалась наявність міжпредметних зв’язків. Ті методи та форми роботи, які використовувала Валентина Василівна формували в учнів важливі уміння. А саме: слухати, робити певні висновки, порівнювати та узагальнювати, творчо мислити, аналізувати, вміння працювати самостійно, в парах, в групах. Цілий урок проведемо в повазі до ближнього свого, із використаннням здоров`язберігачих технологій, виконуючи завдання з різноманітних конвертів. Використані такі методи та форми роботи: «Фішбоун», «Асоціативний кущ», техніка «Три зірки», «Сенкан». Оцінили учні свою роботу та роботу своїх однокласників.
Альона Василівна Макаренко, вчитель початкових класів, провела для колег ярмарок педагогічних ідей " Нейробіка в НУШ" . Протягом заняття, вчителі познайомилися з поняттям "Нейробіка", основними принципами даної методики та можливостями використання вправ з Нейробіки в освітньому процесі. Педагоги працювали в групах, в парах, виконували вправи, які тренують мозок дитини: "ЗХД", " Впізнай монету на дотик", "Німе кіно", "Поєднай непоєднуване ". Левову частину заняття становили - вправи на гармонізацію двох півкуль мозку. Нейробіка - наука молода та надзвичайно потрібна, адже сучасні діти мислять по-новому, тому і навчати їх потрібно цікаво та нетипово!
Спільно з учасниками розроблені рекомендації щодо формування ключових та предметних компетентностей в «Новій українській школі».
|